Home » Vanliga frågor

Medlemskapet i fiberföreningen skall sägas upp. Använd formuläret på sidan Kontakta oss. Om du vet vem som är den nya ägaren, är det bra om föreningen får dessa uppgifter.

De flesta fastigheter i Torreby är förberedda genom att kanalisation finns. Dock inte riktigt till alla tomter. Är du osäker fyll i formuläret på sidan Kontakta oss.

Fyll i kontaktformuläret på sidan Kontakta oss. Föreningen återkommer därefter snarast till dig.

Om du inte har TV-tjänster, bredbandstjänster eller fast telefoni skall du anmäla detta till Telias kundtjänst. Telia kommer om så behövs kontakta föreningen för åtgärd.

1. Lyser den gröna lampan på routern(technicolor)? Om inte, starta om routern.
2. Annars – lyser den gröna lampan på mediakonvertern(cts)? Om inte, starta om den.
3. Ring Telia.

Din router har fyra anslutningar. De heter Telia-xxxxxx, Telia5Ghz-xxxxxx, Guest-xxxxxx och Guest5Ghz-xxxxxx. De som heter 5Ghz är snabbare, men det är inte alla datorer och telefoner som fungerar med dem. De som heter Guest är tänkta för gäster, som inte skall ha tillgång till eventuella hemnätverk. De två som har samma förnamn har också samma lösenord.

I gruppavtalet med Telia ingår Bredband 100/100, TV-paketet Telia Lagom, samt om man vill, fast telefoni via bredbandet. Detta paket kostar i dagsläget 339 kr/månad och avtalet med Telia gäller t.o.m. sommaren 2020. Alla tjänster utöver detta tecknas direkt med Telia och faktureras direkt från Telia.

Avgiften för serviceavtal täcker föreningens kostnader för underhåll, felavhjälpning, försäkring, elförbrukning, administration, m.m. Storleken på serviceavgiften bestäms på föreningens årsstämma.

För att inte riskera att gräva av en fiberledning, eller någon annan ledning, använd fiberkollen.se